Google Analytics Bureau

Forside » Google Analytics

Google Analytics er Googles analyse værktøj, der er alfa omega for at måle din digitale aktiviteter. Med et lille stykke sporringskode på din hjemmeside, kan du hurtigt og nemt spore, hvor din trafik kommer fra, hvem der besøger din hjemmeside samt, hvad de foretager sig på siden.

Det er vigtigt, at du ikke blot sætter Google Analytics op én gang og tjekker dit besøgstal en gang om måneden. Du skal være klar over, hvilke data du skal bruge samt, hvad du skal bruge dem til.

Opsætning af Analytics

For at få det bedste ud af Google Analytics er det vigtigt, at det er opsat 100% korrekt, så du får mest relevant data, som du kan bruge til at tage intelligente beslutninger. Den tekniske opsætning af Google Analytics er simpel. Du skal blot placere et lille stykke kode på din hjemmeside, og så er du i gang med at spore din digitale aktivitet.

(Vi anbefaler altid, at du får implementeret det igennem Google Tag Manager.)

Når du har opsat din Google Analytics konto, er det vigtigt, at du tager stilling til, hvilken data der er relevant for din virksomhed. Det første du skal gøre er, at få opsat mål og hændelser

E-Commerce

Hvis du driver en E-Commerce shop vil relevante opsætninger være e-handelssporing, så du meget præcist kan se, hvor dé besøgende, der køber i din shop kommer fra. Google Analytics er alfa omega for at få succes med din webshop.

I konverteringsoptimeringen, er det vigtigt, at du får sat komplet målsætning og sporing på dit check-ud flow. Det vil sige, at du helt præcist kan se, hvor dine besøgende falder fra og senere hen, vurdere hvorfor de falder fra i dit check-ud flow.

Leadgenerering

Har du en B2B eller B2C forretning, hvor du skal indhente leads, så er Google Analytics også en nødvendighed. Et lead er oftest meget værd for dig, og det er derfor utrolig vigtigt, at du meget præcist ved, hvad der førte til det lead.

Med Google Analytics kan du følge dine brugere gennem hele rejsen og analysere, hvad der gør, du får leads og lægge din strategi ud fra det. Udover at følge kunden, kan du måle deres adfærd direkte i Google Analytics og med en korrekt opsætning kan du se, hvilke felter i formularen, der får brugeren til at stoppe eller, hvilke kanaler, der får telefonen til at ringe igennem Call-tracking.

Dashboards i Analytics

Når du har fået sat din konto korrekt op, er det vigtigt at du jævnligt holder øje med dine vigtigste KPI’er. Dem kender du selvfølgelig efter din konto er sat 100% korrekt op, og du sporer alt, der kan hjælpe dig med at tage strategiske beslutninger fremadrettet.

Google Analytics giver dig mulighed for at sætte skræddersyede dashboards op, så du fra ét sted kan se alle dine data. Du kan evt. trække disse data hen i Google Data Studio for at få et mere visuelt overblik.

Du kan lave utallige varianter af dashboards til forskellige formål, og det kan være forskellen på succes og fiasko i din digitale markedsføring, at du husker at kigge på de rigtige KPI’er i Google Analytics.

Gennemgang af din konto

Hvis du føler, at du har sat Google Analytics korrekt op, men mener du kunne bruge et par friske øjne på din Google Analytics konto, så er Click in certificeret Google partner. Vi kan sætte en certificeret Google Analytics ekspert til at tjekke din konto igennem, og opsætte korrekte mål samt udvikle de dashbaords, der giver mening for jeres forretning.

Du kan kontakte os på info@clickin.dk eller 70 40 45 74.

Martin Sølberg

Digital konsulent

Felter markeret med * skal udfyldes
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes