Google Tag Manager

Track de vigtigste KPI'er på din hjemmeside

Derfor skal du benytte Google Tag Manager

Google Tag Manager er Googles eget redskab til at opsætte relevante og nødvendige tags på din hjemmeside. I stedet for at opsætte alle tags som Google Analytics, event tracking, konverteringsporring mm. igennem kildekoden, kan du hurtigere og nemmere gøre det igennem Google Tag Manager. Systemet giver dig mulighed for nemmere at måle på de vigtigste KPI’er på din hjemmeside.

Sådan hjælper vi dig

Vi opsætter Google Tag Manager for alle vores kunder, og vi lærer dem ligeledes at bruge systemet. Vi opsætter de nødvendige tags i kildekoden og er behjælpelige med at opsætte de mest essentielle tags på din hjemmesider, der skaber mest værdi for din virksomhed. Hvad enten du sælger B2B eller B2C er der nogle klare paramenter du skal tracke, og vi hjælper dig med at opsætte trackingen og evaluere dine resultater efterfølgende.

Processen

Korrekt opsætning

Vi starter med at opsætte Google Tag Manager korrekt på din hjemmeside og tester efterfølgende, at alt fungerer korrekt.

Opsætning af tags

Vi opsætter alle nødvendige tags som I skal bruge for at måle på de vigtigste KPI'er på jeres hjemmeside.

Evaluering af resultater

Vi viser dig, hvordan du benytter informationerne til at træffe de rigtige strategiske beslutniger baseret på data.

Oplæring i systemet

Vi hjælper gerne med at oplære dig i systemer således, at du efterfølgende kan udvide antallet af tags og målingspunkter.

Opsætning af Tag Manager

Det første vi gør, er at indsætte Google Tag Manager tagget på din hjemmeside for dig. Tagget skal placeres i din header og body sektion. Vi indsætter tagget manuelt igennem kildekoden eller benytter et plugin, hvis dit CMS system tillader det.

Når tagget er sat op tjekker vi grundigt, at alt er som det skal være, så vi kan komme i gang med at opsætte tags i Google Tag Manager.

Tracking af KPI'er

Efterfølgende har vi et møde, hvor vi gennemgår hvilke KPI’er, der er vigtige for jeres forretning. Vi vil være behjælpelige med at finde de vigtigste parametre i skal måle på ud fra vores mange års erfaring i branchen.

Udover de almene tags som E-handelssporing og Google Analytics kan vi måle, hvor brugerne klikker, hvor langt ned de scroller på siden samt, hvilke felter de ikke udfylder, når de prøver at kommen igennem jeres kontaktformular.

Vi opsætter efterfølgende disse tags i Google Tag Manager, så I kan følge jeres KPI’er direkte i Google Analytics.

Få hjælp til Google Tag Manager

Strukturede data

Google Tag Manger kan bruges til meget mere end at opsætte tags i forhold til jeres KPI’er. Værktøjet kan nemt bruges til at opsætte strukturerede data (schema.org), der er en del af Web 3.0 (det semantiske web).

Vi hjælper jer med at sætte de mest essentielle tags op med formatet JSON-LD, således Google og de andre søgemaskiner forstå jeres indhold og opbygning af siden nemmere.

Google Tag Manger er vores klart anbefales værdige værktøj, som du skal bruge, når du arbejder med strukturerede data.

Vi ved, hvad der er vigtigt for din forretning

"

"Click in har udvist stor ekspertise på området, og de har håndteret vores SEM marketing (SEO/AdWords) over alt forventning. De leverer altid timeseddel samt rapporter til tiden samt i et format der giver et godt overblik over de vigtigste KPI’er for vores forretning."

Ronni Madsen

Adm. direktør - West Soft Development A/S

 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes