Google Tag Manager

Forside » Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) er Googles system, der gør det nemt for webmasters, at administrere forskellige tags på hjemmesiden. Før i tiden skulle man have en tekniker eller programmør ind over hjemmesiden, for at sætte sporing op samt opsætte mål på de vigtigste KPI’er på siden. Nu kan du gøre det hele gennem Google Tag Manager, både hurtigt og nemt.

Sporing i Tag Manager

For at kunne tracke dine forskellige digitale aktivitet på tværs af platforme, skal du have flere koder placeret på din side (Facebook Pixel, Google Analytics, Remarketing tags, A/B splittest tools etc.).

Det kan tage lang tid, og du skal måske have en tekniker eller programmør til at ligge det ind, da det skal placeres manuelt i koden. Med Google Tag Manager skal du sætte ét tag ind, som er GTM tagget. Herefter kan du implementere alle de tags, du ønsker gennem den brugervenlige interface.

Dette betyder, at du hurtigt og nemt kan tilføje sporingskoder til din hjemmeside og begynde at tracke din digitale aktivitet nemmere og mere præcist.

Strukturerede data

Strukturerede data er en del af Web 3.0, hvor søgemaskinerne prøver at få en bedre forståelse af hjemmesiders indhold og intention.

Google har i de seneste år vist en øget interesse for formatet JSON-LD. Hvis du bruger Google Tag Manager, kan du hurtigt og nemt tilføje dine strukturerede data til din side igennem JSON-LD. Der er ingen undskyldning for ikke at få tilføjet dine strukturerede data.

Mål dine KPI’er

Med Google Tag Manager kan du hurtigt og nemt sætte tracking op på de vigtigste hændelser på din hjemmeside. Det kan være tags og hændelser som følgende.

Hvor langt scroller brugeren?
Klikker brugeren på min E-mail?
Klikker brugeren på mit telefonnummer?
Opsætning af e-handelssporring
Udfylder brugeren min kontaktformular?
Klikker brugeren på mine sociale ikoner?
Klikker brugeren på nogle af mine udgående links?

Alle disse KPI’er kan være med til at give dig et overblik over, hvordan brugerne benytter din side samt hjælpe dig med, at træffe beslutninger på baggrund af dette.

Opsætning af Tag Manager

Vi starter altid med at hjælpe vores kunder med at få implementeret Google Tag Manager, så vi kan arbejde i det, i stedet for koden. Dette gør det både nemmere for os, men det giver os også mulighed for, at tracke på nogle små KPI’er, som kan lede til en konvertering (klik, scroll, download etc.).

Vi vil meget gerne hjælpe dig med at sætte jeres Google Tag Manager op, så I nemt kan håndtere jeres tags.

Skriv til os på info@clickin.dk eller ring på 70 40 45 74.

Martin Sølberg

Digital konsulent

Felter markeret med * skal udfyldes
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes