Instagram annoncering

Forside » Instagram annoncering

Instagram er et socialt medie med over 400.000 millioner brugere, hvilket gør det til en oplagt marketingkanal for virksomheder. Vi ser oftest Instagram være en effektiv platform for virksomheder. Instagram er et visuelt medie, hvor brugere kan dele billeder og videoer. Derfor giver platformen virksomheder rig mulighed for at fremvise deres produkter eller ydelser i et flot visuelt design.

Få hjælp til annoncering på Instagram

Kontakt os »

Facebook annonceplatform

Facebook opkøbte Instagram tilbage i 2012. Dette betyder, at Instagram ikke har deres eget annoncesystem, men annonceringen skal sættes op igennem Facebook. Derfor er det også et krav, at du som virksomhed har en Facebook side og ikke en Instagram profil.

At Facebook og Instagram har sammenlagt annoncesystemet i ét system, gør det særdeles nemt for dig som annoncør at overfører dine Facebook annoncer til Instagram med et enkelt klik. Vi anbefaler dog altid, at du som annoncør deler dine annoncer op i Facebook og Instagram og holder dem særskilt.

Annonceformater

På nuværende tidspunkt kan du som annoncør gøre brug af tre formater, når du skal annoncere på Instagram.

Foto
Video
Karrusel

De tre formater har hver deres fordel, og det er umuligt at sige, hvad der vil virke bedst for din virksomhed. Det anbefales, at I prøver alle formaterne af for at se, hvad der virker bedst for jer.

Virksomhedsprofil

Selvom det ikke er et krav, at du har en Insatagram virksomhedsprofil, men blot en Facebook side, for at annoncere på Instagram, så er det muligt at oprette en. Vi anbefaler klart at I får oprettet en virksomhedsprofil og kobler denne til annoncekontoen, da det giver jer følgende muligheder, som I ellers ikke ville få:

Kontakt os knap på virksomhedsprofilen – Ligesom den er kendt fra Facebook kan brugere kontakte jeres virksomhed direkte fra jeres virksomhedsprofil. Dette kan enten ske pr. mail, SMS eller opkald.

Rutevejledning til butikken – Driver du en lokal butik eller forretning, gør du det nemt for brugeren at finde din forretning ved at tilbyde rutevejledning direkte fra Appen.

Analyser dine opslag – Dette er altid muligt gennem annonceringsværktøjet, men med en virksomhedsprofil kan du hurtigt få et overblik over, hvilke af dine organiske opslag, der performer bedst og få værdifulde data om dine følgere (demografi og geografi)

Hurtig oprettelse af annoncer – Instagram har gjort det nemt at oprette annoncer direkte af Appen. Hvis du har et organisk opslag, der performer godt kan du hurtigt og nemt lave det til en annonce direkte fra Appen.

Retargeting

Da Instagram kører igennem Facebooks annoncesystem kan du hurtigt og nemt sætte retargeting kampagner op med data fra din Facebook Pixel. Retargeting betyder, at du annoncerer mod folk der allerede har været inde på din hjemmeside. Herunder kan du dele disse besøgende op efter, hvilke handlinger de har udført eller sider, som de har set.

Vi ser oftest gode resultater med at starte retargeting op på Instagram samtidig med Facebook.

 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes