INSTAGRAM ANNONCERING
Facebook opkøbte Instagram tilbage i 2012. Dette betyder, at Instagram ikke har deres eget annoncesystem, men annonceringen skal sættes op igennem Facebook. Derfor er det også et krav, at du som virksomhed har en Facebook side og ikke en Instagram profil.
At Facebook og Instagram har sammenlagt annoncesystemet i ét system, gør det særdeles nemt for dig som annoncør at overfører dine Facebook annoncer til Instagram med et enkelt klik. Vi anbefaler dog altid, at du som annoncør deler dine annoncer op i Facebook og Instagram og holder dem særskilt.
____3 grunde til at vælge Click in
Ingen binding
Vi har ingen binding eller opstartsgebyr på vores faste samarbejde.
Fuld transparens
Du vil få fuld adgang til vores timeregistrering og udført arbejde hver måned.
Fast kontaktpeRson
Du vil altid få én fast konsulent, som du vil være i kontakt med under hele samarbejdet.
______Sådan fungerer LinkedIn annoncering
Annonceformater
På nuværende tidspunkt kan du som annoncør gøre brug af tre formater, når du skal annoncere på Instagram.
- Foto
- Video
- Karrusel
Virksomhedsprofil
De tre formater har hver deres fordel, og det er umuligt at sige, hvad der vil virke bedst for din virksomhed. Det anbefales, at I prøver alle formaterne af for at se, hvad der virker bedst for jer.
Selvom det ikke er et krav, at du har en Insatagram virksomhedsprofil, men blot en Facebook side, for at annoncere på Instagram, så er det muligt at oprette en. Vi anbefaler klart at I får oprettet en virksomhedsprofil og kobler denne til annoncekontoen, da det giver jer følgende muligheder, som I ellers ikke ville få:
Kontakt os knap på virksomhedsprofilen – Ligesom den er kendt fra Facebook, kan brugere kontakte jeres virksomhed direkte fra jeres virksomhedsprofil. Dette kan enten ske pr. mail, SMS eller opkald.
Rutevejledning til butikken – Driver du en lokal butik eller forretning, gør du det nemt for brugeren, at finde din forretning ved at tilbyde rutevejledning direkte fra Appen.
Analyser dine opslag – Dette er altid muligt gennem annonceringsværktøjet, men med en virksomhedsprofil kan du hurtigt få et overblik over, hvilke af dine organiske opslag, der performer bedst og få værdifulde data om dine følgere (demografi og geografi)
Hurtig oprettelse af annoncer – Instagram har gjort det nemt at oprette annoncer direkte fra Appen. Hvis du har et organisk opslag, der performer godt, kan du hurtigt og nemt lave det til en annonce direkte fra Appen.
Retargeting
Da Instagram kører igennem Facebooks annoncesystem, kan du hurtigt og nemt sætte retargeting kampagner op med data fra din Facebook Pixel. Retargeting betyder, at du annoncerer mod folk, der allerede har været inde på din hjemmeside. Herunder kan du dele disse besøgende op efter, hvilke handlinger de har udført eller sider, som de har set.
Vi ser oftest gode resultater med at starte retargeting op på Instagram samtidig med Facebook.
______RESULTATER VI ER STOLTE AF
Et udvalg af kunder vi har hjulpet med at vækste med Instagram annoncering