Konverteringsoptimering

Vi øger din konverteringsrate og dit salg

Kompetencer

Resultater vi er stolte af

West Soft Development AdWords case
West Soft Development A/S øgede antallet af leads med 57,14% efter vi implementerede vores SEO strategi.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Ring på telefon 71 96 93 10 Eller bliv ringet op af en af vores konsulenter.

Hvad enten du sælger til B2B eller B2C, så er konverteringsoptimering alfa omega for at få succes med din digitale marketing. Konverteringsoptimering går ud på, at konvertere dine besøgende til at udføre den handling du ønsker. Hvad enten det er at bestille en vare, kontakte dig eller tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Google Analytics

Google Analytics er et uundværligt værktøj, når det kommer til konverteringsoptimering. Hvis du har opsat din Google Analytics konto korrekt og har opsat mål på dine vigtigste KPI’er, så kan du finde værdifuldt data her.

 

Med Google Analytics kan du finde data omkring, hvordan dine brugere reagerer på din hjemmeside. Hvor lang tid er de på de pågældende sider? Scroller de ned og læser mere? På hvilken side forlader de typiske siden?

 

Start altid med at gå din Google Analytics konto igennem, når du skal begynde at arbejde med konverteringsoptimering. Du vil oftest finde anomalier, som du kan bruge til at optimere din hjemmeside.

Heatmaps

Heatmaps giver dig mulighed for, at få et overblik over hvordan dine besøgende helt præcist reagerer på din hjemmeside. Du kan helt præcist se, hvor de klikker samt, hvor langt de scroller ned på siden.

 

Heatmaps er enkelt at sætte op, og det kan give dig rigtig værdifuld data. Vi anbefaler altid at benytte HotJar, når der skal opsættes heatmaps. Dette kan ligeledes bruges til brugeroptagelse, som du kan se herunder.

 

Når du kigger dine heatmaps rapporter igennem, kan du b.la. kigge på:

 

Hvor klikker brugerne?
Klikker de på de rigtige elementer? (CTA)
Scroller de langt nok ned til min CTA?
Fungerer siden optimalt på mobilversion?

 

Heatmaps giver dig det 100% korrekte billede af, hvordan dine besøgende reagerer på din side.

Brugeroptagelser

I heatmaps samler vi en masse data i én rapport. Brugeroptagelser giver dig mulighed for, at optage de enkelte brugers adfærd på din hjemmeside.

Til dette anbefaler vi igen, at du benytter HotJar sammen med dine heatmaps.

Når du optager brugerens adfærd på siden, kan du meget hurtigt få et overblik over, hvor der skal optimeres på siden. Det er nemt at se, hvornår brugeren er forvirret og ikke ved, hvor de skal trykke i et evt. flow eller om de leder i lang tid efter din kontaktform.

Disse ting kan du med fordel gå ind og ændre, i takt med du ser brugeroptagelserne og øge din konverteringsrate betydeligt.

A/B splittest

A/B splittest giver dig mulighed for, at teste ændringer på din hjemmeside inden du implementerer dem.

 

Ikke alle ændringer vil være gavnlige for din konverteringsrate, og du skal endelig ikke gætte eller føle efter din mavefornemmelse. Du er er nødt til konkret at teste det, inden du vælger at implementere ændringerne.

Rent teknisk laver du den nye version af din hjemmeside og herefter starter testen. Fra nu af vil 50% komme ind på originalen (din nuværende version) mens de resterende 50% vil se den nye version. Nu kan du teste, hvilken version der har den højeste konverteringsrate.

Det er vigtigt, at du lader testen kører i lang tid for at få data nok. Jo længere tid du kører testen og jo mere data du får, jo mere præcis vil din test være.

Når testen er færdig, ved du nu om din hypotese om designændring ville øge konverteringsraten, er sand.

Vi anbefaler du benytter Visual Website Optimizer til dine A/B splittest.

Vi arbejder dagligt med konverteringsoptimering for vores kunder for at øge deres salg og antal henvendelser. Du er velkommen til at kontakte os på info@clickin.dk eller ringe på 71 96 93 10 , hvis du vil høre, hvordan vi kan hjælpe din forretning.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Ring på telefon 71 96 93 10 Eller bliv ringet op af en af vores konsulenter.

Resultater vi er stolte af

West Soft Development AdWords case
West Soft Development A/S øgede antallet af leads med 57,14% efter vi implementerede vores SEO strategi.
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes