B2B leadgenerering

Forside » Leadgenerering

Driver du en servicevirksomhed, hvad enten det er B2B eller B2C, er leads alfa omega for din forretning. Igennem hele din digitale marketing er leads den overordnede KPI som du skal måle på. Leads kan være udfyldt kontaktformular, telefonopkald, direkte kontakt via Email etc.

Få hjælp til leadgenerering

Kontakt os »

Dine USP’er

For at kunne få dine kunder til at kontakte dig, er det utrolig vigtigt, du ikke bare går i gang med at prøve lidt af hvert. Det er vigtigt, at du ved, hvordan din virksomhed hjælper målgruppen, så du kan bruge den i tekster, annoncering etc.

Du skal finde din virksomheds USP’er (Unique Selling Proposition). Disse skal være klart fastlagt, inden du går i gang med leadgenerering.

Målgruppe

For at kunne tiltrække relevante leads, er det helt essentielt, at du meget præcist ved, hvem du vil henvende dig til. Du kender allerede nu dine USP’er, herfra kan du hurtigt få et overblik over, hvem din primære målgruppe og ”drømmekunde” er.

Du skal bruge målgruppen til opbyggelse af dit website, men også i højere grad, når du skal påbegynde dine digitale aktiviteter, og du skal segmentere dine målgrupper.

Markedsføring

Når du har fået opbygget din hjemmeside, hvor du har lagt fokus på dine USP’er og haft din målgruppe i mente i forhold til farvevalg, tekstudarbejdelse mm. er du klar til at påbegynde den digitale marketing til din side.

Overordnet set skal du fokusere på det to hovedgrupper:

SEM (Search Engine Marketing)
SMM (Social Media Marketing)

Du skal finde ud af, hvilke søgetermer dine brugere benytter og påbegynde PPC og SEO arbejdet samt påbegynde annoncering på de sociale medier med fokus på at få leads.

Konverteringsoptimering

Hvis du har fulgt forrige steps, så er du klar til konverteringsoptimeringen af din side. Det er vigtigt, at du gør det så nemt som muligt for dine brugere at kontakte dig.

Det skal være tydeligt, hvordan brugeren kan kontakte dig, og du skal gøre det så nemt for dem som muligt.

Læs meget mere om konverteringsoptimering her.

Tracking af leads

For at kunne måle dine digitale aktiviteter, så du konstant kan følge med i, hvorfra du får leads samt, hvilke kanaler og annoncer der performer godt, er det vigtigt, at du har tracking samt, at dine værktøjer er korrekt opsat.

Jo flere hændelser/mål du sætter op, jo bedre data vil du få, til at kunne arbejde med konverteringsoptimeringen, men du skal som minimum have følgende tracking på din side.

Opkaldssporing (sporing af opkald)
Udfylde kontaktformularer
Antal klik på telefonnummer
Antal klik på e-mail

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du skal have hjælp til leadgenerering på info@clickin.dk eller ringe på 70 40 45 74.

 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes