LinkedIn annoncering

Få flere relevante leads gennem LinkedIn annoncering

Forside » LinkedIn annoncering

LinkedIn er et af verdens største sociale netværk, og det giver virksomheder muligheder for at lave målrettet annoncering mod deres potentielle kunder, som på andre sociale medier. LinkedIn giver dig mulighed for at segmentere dine målgrupper meget præcist, og dermed målrette din annoncering.

LinkedIn for B2B

LinkedIn er et professionelt medie. Derfor er LinkedIn meget værdifuld for B2B virksomheder. Vi anbefaler alle B2B virksomheder at prøve LinkedIn annoncering af.

Segmentering

Modsat Facebook er kulturen på LinkedIn, at størstedelen skriver deres jobtitel ind og udfylder deres profil fyldestgørende. Dette giver annoncører mulighed for meget præcist at målrette annonceringen ud fra disse informationer. Du kan b.la. målrette mod:

Deres jobtitel
Deres jobfunktion
Deres branche
Grupper på LinkedIn
Virksomheders navn
Størrelsen på virksomheder
Demografi (køn, alder etc.)
Geografi

Da det er et professionelt medie og brugerne oftest gør meget ud af udfylde deres profiler, kan du næsten altid være sikker på at ramme den målgruppe, du har segmenteret helt præcist.

Annonceformater

På LinkedIn er der overordnet to forskellige annonceformater. Du kan enten vælge at lave et sponsoreret opslag fra dine organiske resultater eller almene CPC kampagner.

Du kan både lave bannerannoncering eller annoncer med billeder, tekst og links. Vi anbefaler klart at du vælger at benytte de almene annoncer med billeder og tekstlinks.

For disse annoncer er der simple krav, som din annonce skal overholde:

Overskrift: Maksimalt 25 tegn
Beskrivelse: Maksimalt 75 tegn
Billede på 50x50 px.

Hvis du ønsker at køre bannerannoncering på LinkedIn, kan du benytte følgende formater:

160×600
300×250
728×90

Pris på LinkedIn

Du kan vælge mellem at betale for visninger (CPM) eller for klik (CPC), når du annoncerer på LinkedIn.

LinkedIn er ikke et billigt medie at annoncere på, som det er på f.eks. Facebook. Klikpriserne (CPC) på LinkedIn er forholdsvis høje, og det kan hurtigt blive dyrt for din virksomhed, hvis det ikke bliver håndteret korrekt.

Dermed ikke sagt at LinkedIn vil være en dårlig marketingskanal for din virksomhed. Hvis du får segmenteret meget præcist, målrettet dine annonce samt håndteret dit budget korrekt, så kan LinkedIn være en rigtig god forretning for B2B virksomheder.

Martin Sølberg

Digital konsulent

Felter markeret med * skal udfyldes
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes