LinkedIn annoncering

Hvis du driver en B2B virksomhed kan vi hjælpe dig med at komme ud til den rigtige målgruppe på LinkedIn. Vi opsætter og målretter din annoncering på platformen.

LinkedIn er et af verdens største sociale netværk, og det giver virksomheder muligheder for at lave målrettet annoncering mod deres potentielle kunder, som på andre sociale medier. LinkedIn giver dig mulighed for at segmentere dine målgrupper meget præcist, og dermed målrette din annoncering.

LinkedIn er et professionelt medie. Derfor er LinkedIn meget værdifuld for B2B virksomheder. Vi anbefaler alle B2B virksomheder at prøve LinkedIn annoncering af.

Hvis du gerne vil høre om LinkedIn annoncering, kan give mening for din virksomhed. Så er du meget velkommen til at ringe eller skrive til os.

MARTIN SØLBERG

MARTIN SØLBERG

Direktør & Digital konsulent

E-mail:      ms@clickin.dk
Mobil:       51 91 11 36

3 grunde til at vælge os

Ingen binding

Vi har ingen binding eller opstartsgebyr på vores faste samarbejde.

Fuld transparens

Du vil få fuld adgang til vores timeregistering og udført arbejde hver måned.

Fast kontaktpeRson

Du vil altid få én fast konsulent, som du vil være i kontakt med under hele samarbejdet.

Sådan fungerer linkedin annoncering

Segmentering

Modsat Facebook er kulturen på LinkedIn, at størstedelen skriver deres jobtitel ind og udfylder deres profil fyldestgørende. Dette giver annoncører mulighed for meget præcist at målrette annonceringen ud fra disse informationer. Du kan b.la. målrette mod:

  • Deres jobtitel
  • Deres jobfunktion
  • Deres branche
  • Grupper på LinkedIn
  • Virksomheders navn
  • Størrelsen på virksomheder
  • Demografi (køn, alder etc.)
  • Geografi

Da det er et professionelt medie og brugerne oftest gør meget ud af udfylde deres profiler, kan du næsten altid være sikker på at ramme den målgruppe, du har segmenteret helt præcist.

Annonceformater

På LinkedIn er der overordnet to forskellige annonceformater. Du kan enten vælge at lave et sponsoreret opslag fra dine organiske resultater eller almene CPC kampagner.

Du kan både lave bannerannoncering eller annoncer med billeder, tekst og links. Vi anbefaler klart at du vælger at benytte de almene annoncer med billeder og tekstlinks.

For disse annoncer er der simple krav, som din annonce skal overholde:

  • Overskrift: Maksimalt 25 tegn
  • Beskrivelse: Maksimalt 75 tegn
  • Billede på 50x50 px.

Hvis du ønsker at køre bannerannoncering på LinkedIn, kan du benytte følgende formater:

  • 160×600
  • 1300×250
  • 1728×90

Pris på LinkedIn

Du kan vælge mellem at betale for visninger (CPM) eller for klik (CPC), når du annoncerer på LinkedIn.

LinkedIn er ikke et billigt medie at annoncere på, som det er på f.eks. Facebook. Klikpriserne (CPC) på LinkedIn er forholdsvis høje, og det kan hurtigt blive dyrt for din virksomhed, hvis det ikke bliver håndteret korrekt.

Dermed ikke sagt at LinkedIn vil være en dårlig marketingkanal for din virksomhed. Hvis du får segmenteret meget præcist, målrettet dine annonce samt håndteret dit budget korrekt, så kan LinkedIn være en rigtig god forretning for B2B virksomheder.

Udtalelse

Click in har udvist stor ekspertise på området, og de har håndteret vores SEM marketing (SEO/Google Ads) over alt forventning. De leverer altid timeseddel samt rapporter til tiden samt i et format der giver et godt overblik over de vigtigste KPI’er for vores forretning.

{

Ronni Madsen

Uptime development A/S

Skal vi samarbejde?

Vi hjælper virksomheder med at skabe øget synlighed og salg igennem digitale marketing strategier.

Forside

om os

artikler

guides

kontakt

Naverland 2, 2600 Glostrup, CVR: 38527002
71 96 93 10 / info@clickin.dk

© Click in ApS. Alle rettigheder forbeholdes.