Lokal SEO

Søgemaskineoptimering for lokale virksomheder

Forside » Lokal SEO

Lokale søgninger kommer til at fylde mere og mere i søgemaskinerne. Google har opdelt deres indeks nationalt, regionalt og lokalt. Du vil typisk opleve dine søgninger efter fysiske steder, vil ændre sig alt efter, hvor du befinder dig i landet og helt ned til, hvor du befinder dig i en bestemt by. Hvis du driver en fysisk forretning er der meget at hente ved at være tilstede i de lokale resultater.

Google My Business

Det første du bør gøre for at komme i gang med lokal søgemaskineoptimering er at oprette og udfylde en Google My Business profil. Det kan gøres her.

Med Google My Business fortæller du Google, hvor din forretning er placeret, hvilket verificeres gennem et brev fra Google med en kode.

Det er utrolig vigtigt, at du omhyggeligt udfylder din Google My Business konto med alle informationer. Der er tydelig korrelation mellem, hvor uddybet din profil har og dine placeringer i de lokale resultater.

Du kan med fordel samtidig påbegynde at få anmeldelser til din Google My Business, da disse vil blive vist i de lokale listings og øge din CTR og dermed din trafik.

Kontaktoplysninger

Google crawler nettet konstant. Det er derfor vigtigt, at du hver gang, kunder møder dit brand, har tydelige kontaktinformationer og adresse informationer, så de kan verificere dit brand og din adresse.

Alle steder, hvor du kan tilføje din adresse sammen med dit brand, skal du gøre det. Dette gælder også på sociale medier.

Hvis du har haft skiftet adresse, så er det vigtigt, at du får tjekket nettet igennem for at se om den gamle adresse skulle stå et sted. Dette kan komme til at hæmme din rangering i lokale resultater, da Google kan have svært ved at verificere dit brand og adresse.

On-Page optimering

On-Page optimering som vi kender det fra almen søgemaskineoptimering har også en vigtig betydning, når det kommer til lokal SEO.


Det er vigtigt, at søgemaskinerne kan forstå, hvad din side omhandler, så de kan identificere din branche og vise dig i de lokale resultater, når der bliver søgt efter din service.

Linkbuilding

Hvad enten du skal ranke nationalt, regionalt og lokalt er linkbuilding en af de vigtigste faktorer for en god placering i søgemaskinerne.

Linkbuilding fra lokalaviser eller lokale hjemmesider (Som Google identificerer som lokalt), har en større effekt end nationale og regionale links. Det er derfor vigtigt,at du forsøger at arbejde med PR til lokalaviser samt generelt forsøger at få links fra lokale kilder.

Martin Sølberg

Digital konsulent

Felter markeret med * skal udfyldes
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes