Hjemmeside analyse

Er du i tvivl om, hvor godt din hjemmeside performer? Om der er tekniske problemer, som frustrerer dine besøgende væk? Eller at du måske går glip af værdifulde leads pga. en utidssvarende hjemmeside?

Så kan en hjemmeside analyse være et godt sted at starte. Med en hjemmeside analyse får du nemlig et godt overblik over din hjemmesides tilstand og svar på dine spørgsmål.

Gennemgang af hjemmesidens vigtigste sider
Forbedringsmuligheder anbefalet af vores specialister
Undersøge efter udvalgte marketingskanaler
Benchmarking mod jeres primære konkurrenter på udvalgte kanaler

Anmod om analyse

Udnytter du din hjemmesides fulde potentiale?

 

En hjemmeside analyse er en systematisk gennemgang af en hjemmesides performance og potentiale. Analysen identificerer forbedringsområder, der kan forbedre effektiviteten og udnytte potentialet på hjemmesiden. For eksempel flere konverteringer fra besøgende og lign.

Mange betragter en hjemmeside som noget, man bare skal have. Men din hjemmeside kan være meget mere end det. Den fungerer som dit digitale visitkort og din virksomheds første indtryk udadtil. Og ikke mindst kan den rumme et større forretningspotentiale, end hvad du tror.

Din hjemmeside er samlingspunktet, hvor alle dine online indsatser samles. Fra søgemaskineoptimering (SEO) og sociale medier til betalt annoncering og email marketing. Alle disse kanaler leder i sidste ende tilbage til din hjemmeside. Din hjemmeside er samlingspunktet, hvor alle dine online indsatser samles.

Fra søgemaskineoptimering (SEO) og sociale medier til betalt annoncering og email marketing. Alle disse kanaler leder i sidste ende tilbage til din hjemmeside.

Fra visitkort til salgsmaskine

 

Hver virksomhed er unik med sine egne strategier og forskellige formål. Men uanset hvad dine er, bør du sikre dig, at din hjemmeside ikke er det svageste led. Det er her, dine kunder søger information, interagerer med dit brand og i sidste ende abonnerer eller foretager et køb.

Da det meste af din online markedsføring udspringer fra din hjemmeside, kan en hjemmesideanalyse hjælpe dig med at identificere og udbedre faldgruber. På den måde kan du undgå, at dine kampagner kører med bremserne nede.

En investering i en hjemmesideanalyse er derfor en investering i din forretnings vækst.

En optimeret hjemmeside forstærker effekten af alle dine andre marketingkanaler. Ved at forbedre din hjemmeside kan du ikke kun øge værdien af dine marketingkroner. Du kan også opnå et større afkast på din samlede indsats.

Din Bygge Rådgiver SEO og Google Ads
Spring Copenhagen SEO rådgivning
PostNord Strålfors SEO case
Aflix Google Ads case
Uptime Development SEO, LinkedIn og Google Ads case
Julefabrikken komplet digital strategi
Leba Innovation SEO og webudvikling case
StayOnline SEO & Google Ads
Jimahegn digital strategi og rådgivning
TripleIT digital udvikling
Circular Furniture webudvikling case
CEC Event SEO case
Exercere E-mail marketing case
Novenco SEO case
CP Danmark SEO case

Hvad indeholder hjemmeside analysen?

I analysen gennemgår vi din hjemmeside ud fra en række forskellige nøglepunkter. I gennemgangen identificerer vi områder, hvor der er plads til optimering. Men også områder, hvor du gør det godt. Fundene samles i en detaljeret rapport med konkrete anbefalinger, som du modtager efter analysen.

Alle de ting vi afslører i rapporten, kan du se som vores anbefalinger på optimering. Ligeledes kan du bruge hjemmeside analysen til at få et klart billede af din hjemmesides styrker og svagheder.

Bemærk, at vi ikke analyserer koden på din webside. Eller inkluder udvikling på hjemmesiden.

Nogle af de punkter, vi ser nærmere på, inkluder bl.a.:

  • Sidens indhold
  • Tekniske fejl
  • (fx indlæsningshastighed)
  • Hjemmesidens informationsstruktur og opsætning
  • Brugeroplevelse og design elementer
  • Relevante søgemaskineoptimering parametre
  • Navigation og interne links
  • Organisk synlighed
  • Google Analytics
  • Anbefalinger på værktøjer og teknologier

Hvilken hjemmeside analyse skal du vælge?


Ligesom virksomheder varierer i størrelse, gør hjemmesider det også. Derfor kan du hos os vælge imellem en indledende eller en komplet hjemmeside analyse.

Den indledende analyse


Vores indledende analyse er en gratis analyse, hvor der fokuserer på et begrænset antal ‘vigtige’ sider. Den fungerer bedst som en stikprøve, der giver dig et hurtig og overordnet overblik. Der tages udgangspunkt i nogle central ting på hjemmesiden, der kan optimeres.

Analysen fungerer som et fint supplement til vores performance analyse og gratis SEO analyse.

Komplet hjemmeside analyse

Ønsker du en mere dybdegående gennemgang af hele din hjemmeside, anbefaler vi vores komplette analyse. Her får du friske øjne på hele din hjemmeside og en grundig gennemgang af flere relevante aspekter. Herudover går vi også mere i dybden med udvalgte aspekter på den enkelte side på hjemmesiden.

Fælles for begge analyser er, at de giver dig et helikopterperspektiv på din hjemmeside. Den komplette hjemmeside analyse er mere grundig, men går ikke helt ned i detaljer på kanal-niveau.

Ønsker du en dybere analyse af specifikke områder, tilbyder vi også supplerende analyser. Eksempelvis kan en SEO analyse undersøge elementer som title tags, tekster, overskrifter og søgeord i detaljer.

Er du i tvivl om, hvilken hjemmeside analyse, du bør vælge, er du velkommen til at kontakte os.

Skal vi hjælpe dig med at implementere vores anbefalinger?

Selvom en hjemmeside analyse er et stærkt værktøj til at identificere forbedringer, er det vigtigt at følge op med handling. Det kræver nemlig handling at opnå resultater.

Dog er det ikke alle, der har de rette kompetencer in-house til at implementere ændringerne. Derfor tilbyder vi også hjælp til at implementere alle de ting, vi anbefaler. Alternativt kan vi også vejlede dig i, hvordan du bedst implementerer de anbefalede optimeringer.

For eksempel kan du få hjælp til SEO, sociale medier eller andre digital marketing kanaler – helt uden binding. Hos os vælger du selv, hvad og hvor meget du ønsker hjælp til.

Anmod om analyse