AdWords optimering

Få flere kunder med annoncering på Google

Forside » Google AdWords bureau

Google er verdens største søgemaskine og AdWords er deres annonceringsplatform. Hvad enten du er B2B eller B2C virksomhed, så er det vigtigt, at du er tilstede i det øjeblik, hvor en potentiel kunde søgninger på Google. Med Google Adwords betaler du kun hver gang, der bliver klikket på dine annoncer og du får trafik. Dit primære job som annoncør er at sikre, at trafikken er relevant og du betaler en pris, der gør AdWords til en god forretning for din virksomhed. Click in hjælper med opsætningen og optimeringen af din AdWords konto.

Søgeordstyper

Der findes overordnet 5 søgeordstyper, som du skal kende for at kunne håndtere din AdWords konto.

Bredt match/fleksibel søgning
Modificeret fleksibel søgning
Søgeordssætning
Eksakt match
Negative søgeord

Bredt match/fleksibel søgning – Er den type som Google som udgangspunkt vælger, hver gang du tilføjer et nyt søgeord. Den er kendt ved ikke have tegnsætning i Adwords. Med de rette søgeord vil Google selv vurdere, hvilke søgninger der er relevante for den givne term, hvilket betyder, at din virksomhed vil få mange irrelevante visninger og måske endda klik. Hvis vi tager udgangspunkt i "AdWords Bureau", vil Google kunne finde på at vise annoncen ved en søgning på PR bureau.

Modificeret fleksibel søgning – Er en variant af bredt match, der er lidt mere specifikt. Den er kendt i AdWords ved at have + foran ordet. (+AdWords +Bureau). Dette fortæller Google, at både AdWords og bureau skal indgå i sætningen før annoncen skal vises. Dog er det ligegyldigt, hvilken form og rækkefølge ordene står i.

Søgeordssætning - Er kendt ved at søgeordet står inde mellem ”” (”AdWords Bureau”). Dette fortæller Google, at AdWords Bureau skal indgå i sætningen i den rækkefølge. Til gengæld er det ligegyldigt, hvad der står før eller efter søgeordet.

Eksakt match – Er det mest specifikke du kan bruge i Adwords. Den er kendetegnet ved, at søgeordet står mellem [ ] ([Adwords Bureau]). Dette betyder, at søgningen skal matche 100% søgeordet i samme rækkefølge, form, samt at der ikke må være andre ord i sætningen.

Negative søgeord – Er søgeord du kan bruge, som du ikke ønsker at blive vist på. Hvis din virksomhed sælger dyre designermøbler, vil det give mening at tilføje billig, som negativt søgeord, da du ikke vil ramme målgruppe, der leder efter billige møbler.

Ad Rank

Ad Rank er dét tal, der afgør, hvem der ligger øverst i de betalte resultater (AdWords).

Alle annoncer får en Quality Score (QS), der er baseret på annoncerelevans, CTR og landingssideoplevelse.

Ad Rank er dit maksimale bud ganget med din Quality Score. Det vil sige, at der er to måder du kan øge din placering på i de betalte resultater. Enten skal du øge din Quality Score eller sætte dit maksimale CPC bud op.

Display annoncering

Display annoncering er en del af Google AdWords. Mange af de annoncer, som du ser rundt omkring på nettet og på hjemmesider, kommer fra AdWords annoncører.

Dette betyder, at du også kan blive eksponeret på disse sider igennem AdWords. Vi ser oftest at Display annoncering blandet med remarketing kan være en yderst afkastgivende forretning for størstedelen af vores kunder, som vi laver AdWords for.

Google Shopping

Google Shopping giver webshops mulighed for at få vist deres produkter med billede, pris og navn direkte i søgeresultaterne. Dette bliver gjort direkte igennem AdWords, og det kan være en god forretning, da virksomheder øger synligheden betydeligt og giver brugerne de nødvendige informationer direkte i søgeresultaterne.

Konverteringer

For at du kan få succes med din AdWords annoncering, er det vigtigt, at du får opsat korrekt sporing på din hjemmeside.

AdWords optimering handler om hele tiden at byde det rigtige beløb på dé ord, der giver din forretning overskud. Det vigtigste er derfor, at du ved med 100% sikkerhed, hvilke søgetermer, der er profitable i forhold til din målsætning.

Certificeret Partner

Click in er certificeret Google partner, hvilket betyder vores ansatte og vores virksomhed opfylder Googles krav for at være et certificeret bureau inden for AdWords.

Vi vil meget gerne hjælpe din virksomhed med at opsætte og optimere en succesfuld AdWords kampagne. Du kan kontakte os på info@clickin.dk eller ringe til 70 40 45 74.

Søgemaskineoptimering
Udtalelse fra kunde
Søgemaskineoptimering
Click in har udvist stor ekspertise på området, og de har håndteret vores SEM marketing (SEO/AdWords) over alt forventning. De leverer altid timeseddel samt rapporter til tiden samt i et format der giver et godt overblik over de vigtigste KPI’er for vores forretning."


5 / 5 Stjerner

Ronni Madsen
Adm. direktør
Udtalelse om SEO bureau click in

Martin Sølberg

Digital konsulent

Felter markeret med * skal udfyldes
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes