Facebook bureau

Forside » Facebook annoncering

Facebook er verdens største sociale netværk, hvilket gør det til et oplagt sted for både B2B og B2C virksomheder at annoncere. Facebook har nogle effektive annonceringsmuligheder, som gør det til en af de bedste platforme af skaffe leads og salg. Facebook har utallige informationer om os alle, og kan bruges som intelligent annoncør til at segmentere dine målgrupper og annoncere målrette i mod dem.

Retargeting

Det første vi gør med vores kunder, når vi skal hjælpe dem med annoncering på Facebook, er at opsætte en retargeting kampagne.

En retargeting kampagne er målrettet annoncering mod personer, der allerede har været inde og besøge din hjemmeside eller på anden måde vist interesse for din virksomhed (liket din Facebook side, tilmeldt sig dit nyhedsbrev etc.).

Vi ser yderst afkastgivende resultater i disse kampagner, og det er nemt at komme i gang.

Dynamisk retargeting

Hvis du driver en større E-Commerce shop, så kan det svært at opsætte retargeting for alle dine produkter. Derfor har Facebook gjort det nemt at opsætte dynamisk retargeting, hvilket betyder at Facebook selv kan crawle din hjemmeside (produkter) og opdaterer relevante informationer som pris, lagerstatus, billede etc.

Facebook vil nu vise deres brugere, annoncer fra din side med præcis de produkter, de har set og vist interesse for. Dette øger relevansen og dermed chancen for din kampagne bliver en succes.

Push marketing

Med retargeting rammer vi kun personer, der allerede har fundet og vist interesse for dit brand. Vi vil gerne øge eksponeringen af dit brand og vise relevante annoncer til folk, der ikke kender det i forvejen.

Facebook samler utallige informationer om deres brugere, som kommer os annoncører til gode. Vi kan målrette meget præcist ud fra de segmenteringsmuligheder Facebook giver os.

Annonceformater

Facebook tilbyder flere annonceformater, som du som annoncør frit kan vælge imellem. Vi anbefaler, at du som minimum tester følgende formater:

Karrusel – Her kan du fremvise mellem 3 og 5 forskellige billeder og overskrifter. Du får, modsat enkeltbillede annoncen, mulighed for at vise 3-5 relevante annoncer i én annonce. Du kan altid teste med enkelt annoncer også, men vi ser oftest karrusel være det mest afkastgivende format.

Lead Ads – Et spændende format fra Facebooks side, der er meget effektiv. Lead Ads giver dig mulighed for, at lade folk kontakte din virksomhed direkte igennem Facebook igennem en kontaktformular. Den fungerer rigtig godt med ”Ring mig op” eller ”Bliv kontaktet” annoncer eller leadgenerering ift. nyhedsbrevs tilmeldinger.

Video – Her får du lov til at vise en video i stedet for et billede i din annonce. Dette format er oftest meget afkastgivende, da brugerne elsker videoer. Det er vigtigt, at du husker at ligge undertekster på din Facebook video, hvis der snakkes i den, da størstedelen af brugerne ser videoer uden lyd.

Segmentering

Der er mange muligheder for at segmentere dine Facebook målgrupper. Overordnet set er der 3 muligheder, som gør sig gældende:

Brugerdefinerede målgrupper
Kopi målgrupper
Gemte målgrupper

Brugerdefinerede målgrupper giver dig mulighed at segmentere folk, der allerede har vist interesse for din virksomhed eller datakilder, som du uploader. Dette kan være nyhedsbreve, CVR udtræk etc.

Kopimålgrupper er som navnet lyder, en målgruppe som Facebook definerer ud fra en datakilde du kommer med. Typisk vil du komme med din nuværende kundeliste og Facebook vil prøve at matche denne liste med personer, der ligner.

Gemte målgrupper er baseret på demografiske oplysninger. Dette er alle de informationer som Facebook indsamler om os, som vi kan bruge til at oprette vores målgrupper.

Opsætning

Click in er eksperter i Facebook annoncering, og vi hjælper dagligt virksomheder med at få succes med deres tilstedeværelse på Facebook.

Du skal være velkommen til at kontakte os på info@clickin.dk eller ringe til 70 40 45 74, for at høre, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.

Martin Sølberg

Digital konsulent

Felter markeret med * skal udfyldes
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes