Facebook annoncering

Vi er et erfarent Facebook bureau, der hjælper vores kunder med at opsætte og målrette effektive Facebook kampagner med henblik på at øge kundetilgangen.

Facebook er med sine 2,5 milliarder månedlige brugere verdens største sociale netværk. Dette gør også Facebook til et yderst attraktivt og oplagt sted for for både B2B og B2C virksomheder at annoncere. Facebook har nogle af de mest effektive målretnings- og annonceringsværktøjer, som gør det til en af de bedste platforme at skaffe leads, trafik og naturligvis også salg.

Facebook har siden deres oprindelse i 2004 været ufatteligt dygtige til at indsamle informationer og data om deres brugere. I starten bestod disse data og informationer udelukkende af det, som brugerne selv indtastede på deres profiler, men i takt med den store udvikling inden for både teknoliger og digital tilstedeværelse, er Facebook blevet dygtigere og dygtigere til også at anskaffe data og informationer om deres brugere på baggrund af brugernes adfærd. Facebook har derfor utallige informationer om os alle, og kan bruges som intelligent annoncør til at segmentere dine målgrupper og annoncere målrettet i mod dem.

Hvis du overvejer at bruge Facebook i din digitale markedsføring, så du velkommen til at skrive til os eller ringe direkte på 71 96 93 10.

MARTIN SØLBERG

MARTIN SØLBERG

Direktør & Digital konsulent

E-mail:      ms@clickin.dk
Mobil:       51 91 11 36

3 grunde til at vælge os

Ingen binding

Vi har ingen binding eller opstartsgebyr på vores faste samarbejde.

Fuld transparens

Du vil få fuld adgang til vores timeregistrering og udført arbejde hver måned.

Fast kontaktpeRson

Du vil altid få én fast konsulent, som du vil være i kontakt med under hele samarbejdet.

Sådan arbejder vi med facebook

Når vi arbejder med digital markedsføring i Click in, kigger vi altid på, hvordan vi kan skabe den bedst mulige strategi, som strækker sig over en lang række platforme og kanaler- Tankerne bag en sådan strategi er, at den skal få de enkelte platforme og kanaler til at fungere i samspil med hinanden og komplimentere hinanden.

Facebook har i den sammenhæng en yderst essentiel rolle for nærmest alle de digitale strategier, vi udarbejder. Med sine 3.8 millioner brugere i Danmark alene, er Facebook ubetinget det største sociale medie og derfor også relevent for dig og din virksomhed.

Ram dine besøgende om og om igen

Som sagt ser vi på digital markedsføring som en komplet strategi for din virksomhed. Som en del af denne strategi er der ingen tvivl om, at Facebook fylder meget. Det første vi altid går ind og arbejder med når vi tilgår Facebook annoncering er, at vi sikrer os, at jeres besøgende hele tiden vil blive mindet om jeres ‘eksistens’. Det gør vi ved at opsætte en retargeting kampagne.

En retargeting kampagne er målrettet annoncering mod personer, der allerede har været inde og besøge din hjemmeside eller på anden måde vist interesse for din virksomhed (liket din Facebook side, tilmeldt sig dit nyhedsbrev etc.).

Retargeting er et meget kraftfuld værktøj når det kommer til annoncering på Facebook. Det er altid et meget centralt element i de digitale strategier, vi udarbejder for vores kunder, og vi ser yderst afkastgivende resultater med kampagner som disse.

Din målgruppe er også på Facebook

Vi oplever ofte, at mange virksomheder er af den klare overbevisning, at deres målgruppe ikke er på Facebook og at Facebook derfor ikke er relevant for deres virksomhed. Intet kunne være længere fra sandheden end dette.

 

Med langt størstedelen af den danske befolkning på Facebook, kan du være helt sikker på, at din målgruppe er en del af dem. Med nogle helt unikke målretningsværktøjer samt gode muligheder for at ramme folk, der allerede har vist interesse for din virksomhed (retargeting), kan du nemt både samle op på potentielle leads samt målrette nye kundeemner. Facebook kan i den sammenhæng både anvendes i B2C øjemed i form af direkte salg til din målgruppe, og i B2B øjemed i form af leadgenerering og overordnet branding af din virksomhed. mulighederne er mange.

 

Data og tracking

Noget af det, der gør annoncering på Facebook mest interessant er uden tvivl måden hvorpå brugeradfærden spores. Facebook anvender det, man kalder for ‘people-based tracking’. Når man anvender people-based tracking, kan dine brugeres adfærd og købsrejse optegnes langt bedre end med ‘cookie-based tracking’. Forskellen på de to er, at people-based tracking kan spore dine brugere på baggrund af, at de er logget ind på deres Facebook på en lang række forskellige devices. Det vil sige, at man kan spore den samme person på tværs af devices og platforme. Cookies kan kun spore en session i en browser og kan ikke spore på tværs af devices. Dette giver nogle helt unikke muligheder for at spore og ramme din målgruppe på det helt rigtige tidspunkt på købsrejsen.

Annonceformater

Facebook tilbyder flere annonceformater, som du som annoncør frit kan vælge imellem. Vi anbefaler, at du som minimum tester følgende formater:

Karrusel – Her kan du fremvise mellem 3 og 5 forskellige billeder og overskrifter. Du får, modsat enkeltbillede annoncen, mulighed for at vise 3-5 relevante annoncer i én annonce.

Lead Ads – Lead Ads giver dig mulighed for at lade folk kontakte din virksomhed direkte igennem Facebook igennem en kontaktformular. Lead Ads bruges i dag også til at indsamle e-mailadresser til dit nyhedsbrev, opfordring til at downloade jeres seneste e-bog/whitepaper og meget mere. mulighederne er mange. 

Video – Her får du lov til at vise en video i stedet for et billede i din annonce. Dette format er oftest meget afkastgivende og mere effektive end statiske billeder, da brugerne foretrækker videoer fremfor billeder. Derfor performer videoer også væsentligt bedre end billeder i Facebooks annonceværktøjer.

 Push marketing

Mulighederne for Push Marketing på Facebook er utallige. Alt ligefra retargeting annoncer, hvor vi rammer personer, der allerede har fundet og vist interesse for dit brand, til det der hedder Look-a-like målgrupper, hvor man giver Facebook et datagrundlag at arbejde ud fra (en e-mailliste, personer der synes godt om din Facebook-side etc), hvorefter Facebook så kan gå ind og finde de personer, der minder mest om dine nuværende kunder/interessenter og vise dine annoncer til.

Med en kombination af disse værktøjer kan vi  øge eksponeringen af dit brand og vise relevante annoncer til folk, der ikke kender det i forvejen.

Facebook samler utallige informationer om deres brugere, som kommer os annoncører til gode. Vi kan målrette meget præcist ud fra de segmenteringsmuligheder Facebook giver os.

Udtalelse

Click in har udvist stor ekspertise på området, og de har håndteret vores SEM marketing (SEO/Google Ads) over alt forventning. De leverer altid timeseddel samt rapporter til tiden samt i et format der giver et godt overblik over de vigtigste KPI’er for vores forretning.
{

Ronni Madsen

Uptime development A/S

Skal vi samarbejde?

Vi hjælper virksomheder med at skabe øget synlighed og salg igennem digitale marketing strategier.

Forside

om os

artikler

guides

kontakt

Naverland 2, 2600 Glostrup, CVR: 38527002
71 96 93 10 / info@clickin.dk

© Click in ApS. Alle rettigheder forbeholdes.