Hvad koster SEO?

  • Opdateret: 27. april 2018
 

Vi får tit opkald eller henvendelser fra firmaer, der ønsker at få et prisoverslag på deres projekt. Vi oplever mange, der forventer vi hurtigt kan give dem en pris over telefonen. SEO kan ikke købes til faste pakkepriser og vi fraråder alle virksomheder, at købe en så vigtig og professionel service som søgemaskineoptimering til pakkepriser.

Vi ved at prisen er et vigtig paramenter for vores kunder, når de skal vælge mellem de forskellige bureauer eller konsulenter. Vi vil herunder forklare om vores prismodel samt, hvordan vi vurderer prisen på SEO i vores tilbud.

 

Indhold i dette indlæg:

Faktorer der påvirker prisen

Derfor tror vi ikke på SEO-pakkeløsninger 

Få en konsulent på timebasis

Løbende optimering – Du betaler hver måned

Underleverandør aftale

Få et tilbud på SEO

Faktorer der påvirker prisen

Når vi skal vurdere prisen på et givent SEO-projekt, så er der flere faktorer vi kigger på. De primære faktorer, som der påvirker prisen er:

Branche – Hvordan er konkurrenceniveauet i den givne branche. Benytter dine konkurrenter mange ressourcer eller kapital på SEO, så skal du sandsynligvis regne med at prisen bliver højere, da bureauet skal bruge flere timer.

Størrelsen af hjemmesiden – Som udgangspunkt betyder en større hjemmeside flere timer, der skal bruges til søgemaskineoptimering. Vi lægger altid fokus på de sider, der giver det største afkast, men overordnet set tager en større hjemmeside længere tid at optimerer.

Dine kompetencer – For langt de fleste af vores kunder varetager vi hele processen med søgemaskineoptimering. Dog sker det, at vores kunder selv tilbyder at udføre noget eller det meste af arbejdet, mens vi fungerer som rådgivere og sparringspartnere. Hvis du aktivt deltager i arbejdet, vil det derfor reducere budgettet.

Nuværende situation – Hjemmesidens nuværende situation har betydning for antallet af timer, som vi skal lægge i projektet. Hvis I har haft et bureau på førhen, eller selv har håndteret jeres søgemaskineoptimering, kan meget af forarbejdet være gjort, og det vil derfor reducere prisen.

Hvis det er en ny hjemmeside, og vi starter fra nul, så vil vi skulle bruge flere timer.

Ambitioner og mål – Det er en klar korrelation mellem jeres ambitioner og mål og prisen på SEO. Hvis I vil være markedsleder i løbe af de næste 2 år, og jeres primære kanal skal være søgemaskinerne, så skal der lægges mange timer i projektet.

Jo højere jeres ambitioner er, jo flere timer skal vi lægge i projektet.

 

Derfor tror vi ikke på SEO-pakkeløsninger 

Hver virksomhed er unik, og vi tror ikke på at standardiserede pakkepriser er den rigtige løsning. Når vi giver et tilbud til vores henvendelser, bliver der taget forbehold for ovenstående faktorer. Vi gennemgår din hjemmeside og forretning, og dermed kan vi udarbejde det helt rigtige tilbud, der passer til jeres virksomheds behov og ikke ind i en pakkeløsning.

 

Få en konsulent på timebasis

Når du får et tilbud fra os, vil det være baseret på timer. Ud fra de ovenstående faktorer vurderer vi, hvor mange timer vi skal bruge månedligt på projektet, og herefter vil du få et komplet tilbud samt køreplan for, hvordan vi løser opgaven samt, hvor mange timer vi skal bruge på projektet.

Du vil få tildelt en konsulent til projektet, der skal bruge x antal timer hver måned. Du vil kende den eksakte pris du skal betale månedligt, og du er helt sikker på, at vi bruger den nødvendige tid for at vi kan opnå din målsætning.

 

Løbende optimering – Du betaler hver måned

Vi får tit spørgsmålet, hvorfor skal jeg betale hver måned? Det er vigtigt for os at få klargjort, at søgemaskineoptimering (SEO) ikke er en engangsydelse, men en løbende proces. Vi afsætter tid hver måned til både teknisk optimering, On-Page optimering samt linkbuilding.

Søgemaskineoptimering koster ikke penge, men det koster rigtig meget tid, og det er tiden du betaler for. Derfor skal du løbende betale, da vi løbende arbejder på projektet. Da alle vores aftaler og konsulenter er på timebasis, kan vi nemt skalere både op og ned i aftalen.

 

Underleverandør aftale

Vi arbejder også for andre digitale marketing bureauer, som underleverandør. Dette betyder, at du som virksomhed kan tilbyde alle vores ydelser til dine kunder og mod et kickback til jer for formidlingen af os og kunden.

Vores priser vil være nøjagtigt det samme som ovenstående for jer eller kunden. Alle vores timer er baseret på timer.

 

Få et tilbud på SEO

Vi er meget fleksible, og vi finder for det meste en løsning for de henvendelser vi får ind. Hvad enten I ønsker, at vi skal stå for hele eksekveringen, eller I vil være med i processen, og vi skal fungere som rådgivere eller sparringspartnere, så står vi klar til at hjælpe.

Kontakt os igennem vores formular eller ring til os 71 96 93 10, så vil én af vores konsulenter finde en løsning, der passer til din forretning.

Maritin Sølberg er indehaver og digital konsulent i Click in ApS. I det daglige sidder han med alle kunder indenfor SEM (SEO, AdWords og Bing annoncering).

Rating 4.7 / 11
 
 

Bliv ringet op

Udfyld kontaktformularen, så ringer en af vores konsulenter dig op indenfor 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes