Hvorfor vælge en SEO konsulent?
En SEO konsulent forbedrer din hjemmesides indhold, så den rangerer højere i søgeresultater i søgemaskiner som Google. For forretningsdrivende kan den rette SEO konsulent være en værdifuld investering, der kan give flere konverteringer, øge den organiske trafik og salget.
Organisk trafik er ikke i sig selv en garanti for flere konverteringer og salg, men relevant trafik øger chancerne betydeligt.
Jo mere relevant trafik en hjemmeside får, jo større er sandsynligheden for at tiltrække potentielle kunder, der er interesserede i dine løsninger.
Ligesom en plante mistrives i skyggen, har en virksomhed brug for eksponering for at vokse og trives. Uden den rette synlighed går du glip af værdifulde muligheder for at nå ud til din målgruppe og skabe vækst.

Click in
Hos os får du en fullstack SEO konsulent

SEO konsulent eller SEO bureau?
Søgemaskineoptimering (SEO) en effektiv metode til at sikre, at din virksomhed bliver fundet af potentielle kunder, når de søger efter de produkter eller løsninger, I tilbyder.
Har I ikke selv de rette kompetencer in-house, kan det være en fordel at indgå at samarbejde med erfaren SEO konsulent eller bureau.
Der findes et væld af SEO bureauer og konsulenter derude, så hvordan vælger du den rette løsning til din virksomhed? Begge muligheder har deres fordele og ulemper.
Valget afhænger i høj grad af jeres specifikke behov og budget.
SEO bureau
Et SEO bureau kan tilbyde en bredere vifte af services, kompetencer og resurser. Bureauet råder typisk over et større hold af SEO konsulenter med forskellige specialer. Det kan give jer nogle stordriftsfordele sammenholdt en enkel SEO konsulent.
At vælge et SEO bureau er derfor oplagt, hvis I har et større budget og behov for en mere omfattende SEO strategi med fokus på flere områder.
Det kan for eksempel være:
Linkbuilding gennem digital PR
Vedligeholdelse af jeres WordPress hjemmeside
Supplere jeres SEO indsats med betalt annoncering på sociale medier
SEO konsulent
En SEO konsulent adskiller sig fra et SEO bureau ved at være en enkeltperson. Hos mange bureauer kommunikerer du ofte gennem account managers og projektledere. Med en SEO konsulent får du derimod direkte adgang til specialisten, som arbejder på din hjemmeside.
Derimod kan en SEO konsulent være begrænset til nogle få fokusområder sammenlignet med et bureau. For eksempel professionel linkbuilding. Det er sjældent, at en enkel SEO konsulent mestrer alle SEO discipliner.
Derfor findes der konsulenter med specifikke titler som “Teknisk SEO konsulent” eller “Outreach SEO specialist“, der indikerer deres ekspertiseområde.
Hvilken løsning er den rette for dig?
Hvilken SEO løsning din virksomhed bør gå med afhænger helt af jeres unikke behov. En SEO konsulent kan være et oplagt valg, hvis du har et begrænset budget eller mere specifikke behov. Derimod kan et SEO bureau være et bedre valg, hvis I har behov for en komplet SEO service løsning.
Overvej følgende faktorer, inden du træffer din beslutning:
Budget: Overvej dit budget og de specifikke områder, du har brug for hjælp til. Hvor mange timer hjælp til SEO forventer du at have brug for?
Behov: Har du brug for en specialiseret løsning eller en bredere vifte af services?
Egne kompetencer: Vil I selv eksekvere dele? Eller skal det hele outsources?
Tidsramme: Hvor hurtigt har I brug for resultater? SEO tager nemlig relativ lang tid.
Samarbejde: Foretrækker I tæt, personlig kontakt eller en mere formel tilgang?
Uanset om du vælger en SEO konsulent eller et SEO bureau, er det vigtigt at vælge en partner, der forstår din virksomhed, jeres mål og målgruppe. Den rigtige SEO konsulent eller bureau sikrer dig ikke kun, at tingene bliver gjort ordenligt, men skaber også langsigtede resultater.
OBS Vær opmærksom på, at mange bureauer tilbyder bindingsaftaler, så undersøg grundigt, hvad der passer bedst til dine behov og økonomiske rammer.

Det får du
Gå fra kliks til konverteringer med Click in
For at tiltrække de rette kunder og skabe vækst for din forretning er det afgørende at opnå høje placeringer på de rette søgeord. Øget synlighed og organisk trafik er ofte resultatet af en god placering, hvilket igen kan føre til højere konverteringsrater og flere salg.
Selvom ambitiøse mål kræver en aktiv indsats, kan I med den rette SEO strategi opleve mærkbare fremskridt på relativt kort tid. Resultaterne kommer ikke natten over. Men en målrettet og veludført handlings plan vil gradvist styrke jeres SEO performance.
Hos Click in lover vi hverken mirakler, guld eller grønne skove. Derimod garanterer vi en dedikeret indsats med sigtekornet på jeres vigtigste KPI’er.


Oplev en symfoni mellem SEO bureau og konsulent
Hos Click In ser vi os selv som en hybrid mellem et SEO bureau og en SEO konsulent, hvor vi tilbyder det bedste fra begge verdener. Selvom det måske lyder utraditionelt fra et bureau, betyder det i praksis, at vi kombinerer et bureaus stordriftsfordele med en konsulents agile tilgang.
I får altså en partner, der kan håndtere omfattende SEO-projekter og eksekvere dem agilt som en startup. Dertil tilbyder en fleksibel og tilpasset service, hvor I altid er i tæt dialog med specialisterne.
Netop denne kombination danner grundlaget for vores tilgang til SEO, hvor vi altid stræber efter at se helheden i jeres organiske performance.
Vores SEO eksperter går holistisk til værks
Forskellen mellem en SEO konsulent og en dygtig SEO konsulent ligger i detaljen og evnen til at tænke holistisk. En dygtig konsulent arbejder ikke i siloer, men forstår det komplekse sammenspil mellem de forskellige aspekter af SEO. Ikke mindst hvordan de påvirker hinanden.
Derfor ser vi hos Click In altid på det fulde billede, når vi optimerer jeres hjemmeside og indhold.
Ligesom kroppen er jeres hjemmeside en pulserende organisme, hvis anatomi danner fundamentet for jeres organiske udvikling. Effektiv SEO tager ikke kun højde for symptomerne, men dykker dybere ned i de underliggende årsager.
I praksis handler det om at tale både søgemaskinernes og de besøgendes sprog, så jeres hjemmeside bliver attraktiv og relevant for begge parter.

Komplet SEO hjælp eller fleksible vælg-selv løsninger
Vi indleder altid vores samarbejde med en grundig dialog, hvor vi lærer jeres virksomhed, målsætninger og specifikke behov at kende. Det er ikke alle, som ønsker at outsource hele deres SEO indsats.
Derfor er det afgørende for os at forventningsafstemme omfanget af vores rolle og jeres engagement i processen. Hos os kan du selv vælge, om I skal have hjælpe til udvalgte områder eller have hjælp til hele pakken.
Vi arbejder med alle områder af SEO:
Teknisk optimering & hastighedsoptimering
Linkbuilding (off-page)
Optimering af indhold (On-page)
Søgeords- og markedsanalyse
Optimere hjemmesider
Lettere konverteringsoptimering og webudvikling
Herudover får I tilknyttet jeres egen personlige SEO konsulent til projektet. I den anledning styrer I selv om jeres SEO konsulent skal bruges rådgivende, eksekverende eller både og.
SEO uden binding
I modsætning til andre SEO bureauer tilbyder vi SEO uden binding. Det betyder, at I kun betaler for de timer, vi rent faktisk bruger på jeres projekt. Og I kan altid opsige samarbejdet når som helst.
SEO er en proces, der tager tid, hvor resultaterne afhænger af mange faktorer. Dog er der typisk en korrelation mellem budget, tid og resultater. Derfor ønsker vi at give jer fleksibilitet og tryghed i jeres samarbejde med os.
Vores fokus er på langsigtede resultater og en transparent samarbejdsproces, hvor I altid er informeret om fremskridtene.
Få fullstack SEO, der konverterer
Ud over vores ubureaukratiske hybride og holistiske tilgang til SEO, adskiller vi os også fra andre ved at have større fokus på konverteringer og salg. Selvom SEO ofte betragtes som en trafikkanal, rummer disciplinen i dag en langt bredere vifte af muligheder.
Mange i et direkte skæringspunktet mellem brugeroplevelse og konverteringsoptimering. Hos os finder I et team af kompetente SEO konsulenter, der mestrer det komplekse sammenspil mellem SEO, UX og brugeradfærd.
Vi tror på, at effektiv SEO ikke kun handler om at tilfredsstille søgemaskinerne. Men også om at skabe en positiv og engagerende oplevelse for jeres besøgende, som i sidste ende øger jeres omsætning.
Det er, hvad vi kalder for fullstack SEO.
Skal vi skabe SEO resultater, der taler for dem selv sammen?
SEO er en effektiv måde at blive fundet på Google. Det sikrer, at jeres virksomhed dukker op, når potentielle kunder søger på de vigtigste ord i jeres branche.
Som jeres SEO firma tilbyder vi ikke kun forretningskritisk optimering og rådgivning. Vi skaber også en rød tråd mellem jeres besøgende og søgemaskinen. Vi forstår nemlig samspillet mellem SEO, UX og brugeradfærd og ved, hvordan du skaber en god brugeroplevelse, der fører til resultater.
Målbare resultater i form af bedre placeringer, vækste organisk og øge jeres konverteringer og salg – uden lange bindinger.
Skal vi være din virksomheds go-to fullstack SEO specialist?
Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe jer med at nå jeres mål.
Ofte stillede spørgsmål om SEO konsulenter
Hvad laver en SEO konsulent?
En SEO konsulent er en ekspert i søgemaskineoptimering (SEO). SEO konsulenter hjælper deres kunder med at forbedre en hjemmesides synlighed i søgemaskinernes søgeresultater (SERPs). Konsulenten analyserer jeres hjemmeside for at identificere forbedringsmuligheder, undersøger søgeadfærd hos målgruppen og optimere hjemmesiden herefter.
Hvordan vælger jeg den rigtige SEO konsulent?
At vælge den rette SEO konsulent kan gøre underværker for din SEO indsats. Prioritér konsulenter med dokumenteret erfaring, positive kundeanmeldelser og succesfulde cases. Vær opmærksom på, om de tilbyder en transparent prisstruktur og en klar kommunikationsplan. Det er vigtigt, at du altid er informeret om fremskridt, resultater og ændringer i din SEO strategi.
Hvad kan jeg forvente af samarbejdet med en SEO konsulent?
Et samarbejde med en SEO konsulent bør være præget af åbenhed, tillid og fælles mål. I den anledning bør du forvente en hjemmeside analyse og grundig gennemgang af din hjemmesides SEO. Det er med henblik på at finde styrker og områder med plads til forbedring.
Gennemgang bør som minimum dække følgende områder:
Optimeringspunkter på indhold
Teknisk SEO (Teknisk optimering)
Konkurrentanalyse
Undersøgelse af linkprofilen (Intern & ekstern)
Undersøgelse af søgeadfærden i din branche
Baseret på gennemgang bør du få en skræddersyet SEO strategi, der tager højde for dine specifikke mål og branche, samt en detaljeret handlingsplan. Herudover forventningsafstem altid med din SEO konsulent, når du indleder samarbejdet.
Hvad koster det at hyre en freelance SEO konsulent?
Ligesom SEO bureauer er der mange SEO konsulenter, der tilbyder forskellige SEO løsninger. Prisen på SEO konsulentydelser varierer derfor afhængigt af konsulentens erfaring, de specifikke ydelser, der tilbydes og projektets omfang.
Få et uforpligtende tilbud fra flere SEO konsulenter for at sammenligne priser på SEO pakke og ydelser. Timepriserne for en freelance SEO konsulent varierer typisk fra et par hundrede kroner til over tusinde kroner.
Hvor lang tid tager det at se resultater fra SEO?
Med en erfaren SEO konsulent ved roret kan du forvente at se de første positive resultater inden for typisk 3-6 måneder. Dog kan det tage længere tid at se SEO resultater. Det afhænger meget af konkurrenceniveauet i din branche og din hjemmesides tilstand.
Vær opmærksom på om din SEO konsulent tilbyder en urealistisk SEO garanti. Ingen kan garantere specifikke placeringer i søgeresultaterne, da søgemaskinernes algoritmer ændrer sig konstant.
En dygtig SEO konsulent kan gøre meget for at optimere din hjemmeside og dens indhold, men kan ikke kontrollere alle faktorer, der påvirker dens placeringer.
Bliv klogere på, hvor lang tid tager SEO her.
Hvordan måler jeg succesen af mit samarbejde med en SEO konsulent?
Ethvert succesfuldt samarbejde bygger på et fundament af realistiske, målbare og mærkbare resultater. Derfor er det helt afgørende, at din SEO konsulent kan tracke din hjemmesides performance. Ikke mindst fokusere på de relevante SEO KPI’er (Key Performance Indicators), der viser reel fremgang og effekt.
Den rette konsulent bruger et mix af forskellige KPI’er til at måle effekten af din SEO optimering:
Organisk trafik: Antallet af besøgende, der kommer til din hjemmeside fra søgemaskiner.
Placeringer i søgeresultaterne: Din hjemmesides position på tværs af relevante søgeord.
Konverteringsrater: Hvor mange besøgende, der udfører en ønsket handling. F.eks. et køb, udfyldning af kontaktformular eller en tilmelding til et nyhedsbrev.
ROI (Return on Investment): Hvor meget du tjener på din SEO investering.